äntligen fredag

Dagen i skolan varade från 8 till 10:25 en toppen dag som egentligen skulle hållt på fram till runt 14:50. Men med komptimmar från gårdagens resa så slutade vi ett par timmar tidigare, inte mig emot.

Eftermiddagen har bestått av jobb och ridande av en galen och pigg häst. I början var han fin och lugn, gick i form och strosade omkring som vanligt. Men sen känner jag hur han samlar alla sina krafter i bakbenen och skuter iväg sig själv. Han skenade runt med mig padocken samtidigt som han, hoppade, bockade, sparkade bakut och var helt galen.

Det är inte det enda galna idag kritan marsvinet här hemma dog med förut, hon har haft det bra hon! Men jag kommer sakna någon att kasta majs på mina ensamma dagar här hemma. Har bett mamma köpa ett nytt som kan heta Börje bara för rolighetens skull. Inte för jag tycker om dom men jag måste ha någon att hacka på och jag hoppas att Börje är en frivillig kandidat!

Upp och jobba imorgon så dags för sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0