sista dagen

Ställde klockan på 5 för sista gången, packade väskan åter igen och packade ner presenten till min handledare. En korg med smått och gott i och en tomte. Låter som en ganska lugn kväll måste jag säga till skillnad mot min morgon.

Blev väckt av mamma kvart i 6, hade somnat om! Flög ur sängen fixade macka att ta med mig samtidigt som jag sprang runt med en annan i käften. Drog ut kläder från garderoben, slängde upp håret i en toffs och sprang mot bussen.

När jag väl satt på bussen förstod jag inte hur jag hunnit dit men nu satt jag där och var allt redo att ta min sista praktik dag för den här gången.
Dagen gick fort och helt pötsligt gick jag ut genom dörrarna, ut i det kalla på en hal väg ner mot centrum och min buss hem.

Skriver apu uppgift, eller gjorde. Nu ska jag istället dra på mig 10 kilo kläder och gå till jobbet, ta in hästar, ge foder och hö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0